آيينآيين، تا این لحظه: 13 سال و 7 ماه و 15 روز سن داره

آيين سلیمانی راد

فرهنگ لغت پسرم در 1.5 سالگیش!!

1391/2/10 11:36
نویسنده : مامان ليلي
1,553 بازدید
اشتراک گذاری

چیه!!!: ١-این چیه؟ ٢این کیه؟   ٣-یعنی یه چیزی و ریختم زمین و کثیف کردم!  ٤- این چه صداییه؟

در: معناهای متفاوت دارد...١-در   ٢_در و باز کن و یا ببند   ٣-در یک وسیله ای رو باز کن     ٤-لباسمو در بیار  ٥-کلیدنیشخند

بده:بده به من...... جزو اولین کلمه هایی که یاد گرفت

ددر : بریم بیرون... هرچه زودتر بهتر!

مینو مینو:صدای گربه (البته یک نوع گربه خاص که خودش میشناسه)

با با با :خطاب به گربه که بیا بیا بیا البته همراه با حرکت انگشتاش

پر پر پر:جواب سوال جوجو چکار میکنه!!

هااااااااااااا:اینم خرسی چکارمیکنه!!

عمه : عمه جون

عم:عمو

 نا: همون نون خودمونه!

نانا:١- نانای     ٢-آهنگ بذار نانای کنم      ٣-اسم دختر داییش رها!

ن ن : ماشین و فرمون و هر چی مربوط به رانندگی میشه با این کلمه بیان میشود!

گو :١- گل    ٢-گوجه

خخخخخخ: خیار و خیار شور البته گاها" به صورت غغغغ هم تلفظ میشود.

ما با: یعنی هم بابا هم مامان و یا نمیدونم بابا یا مامان!متفکر

مامن: مال من

هام:همه نوع خوراکی مخصوصا" یامی به جز غذا

آین: اسم گل خودش یعنی آیین

ببل ببل : بغل بغل

اینک: عینک

دوهتور:دکتر با کمی لهجه!!

دو:توپ

تو: اطو

آپول : آمپولی که دکتر به مامان زد..آخ آخ

آتیش: آتش (فندک و کبریت)

دب دب :تاب تاب

با : پا

دس :دست

عجیجم: عزیزم..... البته خیلی با زحمت میگه!

اپو : هاپو

دودو: جو جو

دیز: جیز

آگا:آقا باز با کممکی لهجهخوشمزه.....

ن:قاشق چنگال کارد

البته باز هم آفففففرین به پسر با استعدادم که در این سن دامنه لغت زیادی داره!! منتظر لغتهای دیگت هستم شاهکار من!

 

                                                                              

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان پارسا جیگر
12 اردیبهشت 91 20:28
ای جونم چه لغتنامه بامزه ای [h
ممنون که به ما سر زدین